لوله های استیل

لوله استیل

لوله استیل یک استوانه تو خالی است که برای موارد مختلفی از جمله صنایع و پتروشیمی  کاربرد دارد .همان طور که از نام این محصول پیداست، لوله استیل از جنس استیل می باشد و نیکل موجود در الیاژ استیل باعث می شود تا لوله استیل به هیچ وجه زنگ نزند. از دیگر ویژگی های استیل که در لوله استیل نیز وجود دارد مقاومت در برابر خوردگی و استحکام و دوام بالا می باشد. در ساخت آلیاژ استیل از 2 درصد کربن نیز استفاده می شود که همین کربن به کار رفته در استیل، لوله استیل باعث مقاومت لوله استیل در برابر خوردگی می شود. همچنین کربن موجود در استیل باعث می شود تا لوله استیل در مقابل تغییرات آب و هوایی و عوامل محیطی نیز استحکام بالایی از خود نشان دهد. از لوله های استیل در دو کاربرد مختلف استفاده می شود یکی در کارهای لوله کشی و صنایع مختلف مانند  صنایع پتروشیمی ، کارخانه صنایع غذایی و … و کاربرد دیگر لوله استیل در مسائل دکوراتیو و زیبایی می باشد.

 

 

کاربرد های مختلف لوله استیل

سیستم تصفیه فاضلاب

سیستم تصفیه آب

استفاده در پالایشگاه های نفت

در سیستم انتقال گاز و انتقال نفت

استفاده در کارخانجات تولید دارو

استفاده در کارخانجات مواد غذایی

در تولید انواع مواد شیمیایی و بهداشتی

از لوله استیل 304 در فشرده سازی هوا استفاده می شود.

از لوله استیل 316 در صنایع و بخش نمونه گیری استفاده می شود.

در سیستم انتقال آب دریا کاربرد دارد.

برای انتقال آب و نفت و گاز در فواصل طولانی مورد استفاده قرار می گیرد.

در وسایل سرمایشی مانند یخچال و … استفاده می شود

در لوله کشی ها در مقیاس های متوسط

استفاده در صنایع پتروشیمی

استفاده در کارخانه صنایع غذایی.

 

انواع لوله استیل
لوله استیل بدون درز

لوله استیل بدون درز از حرکت مواد استیل بر روی یک سطح استوانه ای جامد ساخته می شود که به صورت تو خالی می باشد. لوله استیل بدون درز اول حرارت داده می شود و سپس تحت فشار قرار می گیرد. لوله استیل بدون درز یک لوله تو خالی بدون هیچ اتصال و به صورت صاف و یکنواخت ساخته می شود لوله استیل بدون درز از استیل  300ساخته می شود. از انواع متخلف لوله استیل بدون درز می توان به لوله استیل بدون درز 304 ، لوله استیل بدون درز   316، لوله استیل بدون درز  321 ،لوله استیل بدون درز  310و لوله استیل دابلکس اشاره کرد. قیمت لوله استیل بدون درز بیشتر از لوله های جوش داده شده است امابا توجه به ویژگی های بهتر لوله استیل بدون درز نسبت به بقیه لوله ها، قیمت آن بسیار خوب و مقرون و به صرفه می باشد.

 

لوله استیل درز دار

لوله استیل درز دار از ورق های استیل که در حال چرخش هستند ساخته می شود و سپس به یک دیگر جوش داده می شوند. لوله استیل درز دار ارزن تر از لوله استیل بدون درز است. از لوله استیل درز دار برای کارهایی با فشار پایین و نیاز های کم بار استفاده می شود لوله استیل درز دار نیز از استیل  300ساخته می شود و شامل لوله استیل درز دار  304، لوله استیل درز دار  316و لوله استیل دابلکس می باشد. استیل  304که در هر دو نوع لوله استیل وجود دارد از حدود 18% کروم و  8%نیکل ساخته می شود. در صورتی که استیل  316دارای  %16کروم ،  %10نیکل و  %2مولیبدن هستند. ماده مولیبدن برای این که لوله استیل در برابر خوردگی توسط کلرید موجود در آب دریا مقاوم باشد به استیل اضافه می شود. این مدل لوله استیل در کارخانه جات تولید دارو و مواد غذایی و همچنین مواد شیمیایی کاربرد دارد.

 

Type (Seamless Stainless Steel Tube & Pipe(SMLS
Welded Stainless Steel Pipe
High pressure pipe
Size "24 -"SMLS 1/8
"40 -"ERW 1/8
"6-"HIGH PR 1/8
Standard ASTM A312,A269 TP304L,316L
Schedules SCH 5S-160S
WP Table Builder